Parfumul și seducția sunt inevitabil legate intre ele: parfumul a fost creat pentru a incita și pentru a crea emoție. Pentru a seduce.
Atracție irezistibilă, captivare, încântare, tentație, ademenire, amăgire, cucerire, delectare, desfătare, fascinare și fascinație, fermecare, magie, încântare, subjugare, vrăjire. Atâtea definiții, aparent prozaice, și tot atâtea anume de parfumuri create cu artă, menite să aducă fericire. Pentru că parfumul este o eficientă armă a seducției. Mirosul e un simț teribil de important, major în apropierea dintre oameni. Parfumul a fost creat încă din antichitate pentru a seduce, pentru a naște intimitate și a apropia, pentru a experimenta aromele cu toate cele cinci simțuri, inclusiv cel tactil. De la sărurile de baie, la uleiul aromat de corp și masajul cu loțiuni parfumate, până la contopirea totală cu miracolele artiștilor creatori de parfum bun (nu fragranțe, niciodată să nu-ți pângărești corpul cu parfum prost), de la inspirarea miresmei unui trandafir roz și până la a deveni zeitate înmiresmată, așa cum n-ai mai fost niciodată până acum, e o întreagă artă, iar parfumul face parte din ea. Culturile antice erau incomparabil mai bogate și mai inventive decât epoca modernă, când arta parfumării, apreciată și folosită mai mult de elite (inclusiv intelectuale), e ignorată adesea de omul prea grăbit, lipsit de o anume educație, sau poate prea indiferent, lipsit de dorință sau, pur și simplu, de posibilități materiale pe care nu poate sau nu se străduiește să le depășească. Să aruncăm o privire rapidă, cu siguranță insuficient concentrată, dar obiectivă și documentată, către timpurile dominate de pasiuni, amoruri devenite celebre, regate cucerite prin atracție irezistibilă, în care arta seducției era ridicată la rang de politică de imperiu. Să privim către personalitățile care au schimbat istoria și datorită parfumului, folosit cu succes în arta seducției.

Istoria parfumului este aproape la fel de veche ca cea a umanităţii, datând încă din preistorie. Cu siguranță că și seducția își are originile de când e omul pe lume. Omul primitiv ardea răşini aromate pentru incantaţii.  Astfel, rămânea și el parfumat, atrăgând, incitând. Descoperirile arheologice au scos la lumină vase din perioada preistorică, în care urmele de uleiuri aromatice extrase din plante și rășini arată categoric preocuparea omului preistoric pentru arome.

În Mesopotamia Antică a existat şi primul parfumier, o femeie pe nume Tapputi, care utiliza uleiuri, flori şi plante, dar și smirnă sau chiparos, pe care le combina şi în urma distilării obţinea uleiuri aromate. Cei mai bogați oameni, femei și bărbați, foloseau acest parfum ”pentru a atrage atenția asupra lor”, scriu istoricii.

Liz Taylor in filmul Antoniu și Cleopatra

Cleopatra i-a sedus pe cei mai puternici bărbați ai timpului său, fără a fi o mare frumusețe, dacă e să-i credem pe istorici. Dar Kyphi era parfumul său personal, care tulbura Roma, pe Cezar, pe Marc Antoniu, pe orice bărbat sau femeie din preajmă. Plutarh scria că acest “Kyphi” era un amestec de miere, vin, planta henne, smirnă, diferite rădăcini aromate, lemn de trandafir, trestie parfumată, crocuși, macriș, boabe de ienupăr, cardamon, nard, crin, lotus, fistic, mentă, scorțișoară, canabis, tămâie, ierburi, cedru etc.  Tot istoricului antic Plutarh adăuga că celebrul  Kyphi “are puterea de a adormi un om și a-l face sa aibă vise plăcute, sau de a-l relaxa, dar mai ales de a-i alunga grijile zilnice și a-i aduce pacea”. Folosit exclusiv în formă solidă, ca unguent puternic parfumat, asemeni îndemnurilor minunatei Coco Chanel câteva milenii mai târziu, Cleopatra folosea Kyphi în toate punctele unde dorea să fie sărutată. Uleiurile esențiale ale Egiptului antic erau arme ale seducției, poate mai puternice decât însăși frumusețea și aurul, care îi atrăgeau mult pe oamenii antichității, dovadă că celebrele jafuri de morminte faraonice din piramide aveau ca scop și găsirea uriașelor recipiente din alabastru, care adăposteau uleiuri esențiale de smirnă, nard, tămâie, galbanum (o rășina aromatică din Orientul Mijlociu, renumită pentru tenta ei amăruie și mirosul verde), scortișoară, lemn de cedru, boabe de ienupăr, toate păstrate în perfectă stare.

Grecii antici  ajunseseră la subtilități incredibile în arta parfumării. Pentru fiecare parte a corpului foloseau un alt ulei aromat. Uleiul de trandafiri, un afrodisiac superb, se aplica pe gât, la baza coloanei vertebrale și pe decolteu. Pieptul era parfumat cu ulei de palmier, iar gambele și tălpile se parfumau cu uleiuri calde și sti­mulante de santal sau scorțișoară. Pentru păr foloseau mirt, iar pentru mâini și brațe un minunat parfum de laur, măslin, crin și scorțișoară.  După spusele lui Homer, zeii Olympului i-ar fi învăţat pe oameni secretele fabricării parfumurilor şi în mitologia greacă apar numeroase scene în care zeiţele sau nimfele prepară esenţe frumos mirositoare, folosite cu mare succes atât de zei, cât și de muritori, pentru seducția ridicată la rang de artă, după cum bine știți.

Vă puteți imagina, oare, o practică amintită de istorici, folosită în Ierusalimul antic, unde femei­le își turnau mir și balsam parfumat în încălțăaminte și ori de cite ori le ieșea în cale un bărbat atrăgător, se ridicau pe vârfurile picioa­relor, în asa fel încât parfumul putrenic și aromat atragea atenția asupra femeii?! Ei bine, așa procedau și se pare că practica dădea roadele scontate.

Kyphi, o versiune modernă

 

În practica indiană Ayurveda, pentru masaj se folosesc uleiuri esențiale, aplicate în punctele de acupunctură de pe corp, pentru a stimula meridianele energetice. Doctorul naturopat Indrani Maity, un celebru practicant Ayurveda, (cel care a infiintat Ultimate Rejuvenation Spa), ne sfăuiește: tâmplele trebuie masate cu ulei de nufăr pentru a reduce stresul, uleiul de trandafiri e recomandat pentru masajul decolteului și în zona inimii, pentru a inspira tandrețe și dragoste, iar uleiul de rozmarin și peppermint se aplica în spatele genunchilor (acea zona care controlează descărcările de adrenalină din corp și sistemul nervos) pentru energie și clarviziune.

Primul parfum modern a fost ” Eau de la reine de Hongrie”  (Apa Reginei Ungariei), creat în 1370. Regina Elisabeta a Ungariei a fost cea care a cerut crearea esenţei şi cea care a dat numele parfumului rămas în istorie. Legenda spune că parfumul a fost cerut de regină pentru a-l seduce pe regele Poloniei, cu care ulterior s-a şi căsătorit. Eau de la reine de Hongrie reprezenta un amestec de esenţe de rozmarin și alte câteva plante. A dat roade acest prim parfum modern, care are aproape  700 de ani vechime! Regina a devenit Elisabeta a Poloniei, iar dragostea dintre cei doi soți regali a rămas nealterată.

Nu se putea ca Renașterea, apărută în minunata Italie, să nu aducă cu sine mari seducători și superbe femei elegante și iubite. Veneţia şi Florenţa erau capitalele parfumurilor, iar moda parfumării în scopul seducerii era deja stăpânită de femei și bărbați, deopotrivă. Parfumierii combinaseră reţete şi formule adunate din toată lumea. Celebra familie florentină Medici a rămas în istorie nu doar pentru că membrii săi, mari mecenați ai artelor, au sprijinit mari sculptori, arhitecți, pictori și poeți, ci și pentru dragostea faţă de esenţele înmiresmate. Despre Caterina de Medici se spune că avea o adevarată obsesie pentru parfum. A avut un parfumier personal, Renato din Florenţa (cunoscut și ca Renee Ruggeri), care i-a creat celebrul parfum din ambră cenușie,  contribuind enorm la succesul și celebritatea reginei.
Celebrul seducător venețian Casanova folosea zilnic o cremă de albire cu miros puternic de iasomie și un balsam pentru părul său lung și mătăsos, cu mireasmă de santal.

Și nu puteam povesti despre parfum și seducție fără să amintesc de Napoleon, o personalitate care a schimbat cursul istoriei definitiv, cu care începe, practic, epoca modernă în Europa, și care folosea doi litri de colonie pe săptămână. Napoleon a fost un mare fan al parfumurilor bune, iar cei doi litri săptămânali de colonie “Le Vainqueur”, parfumul său preferat, creat în anul 1795 de către François Rancé . Era un amestec superb de citrice, ghimbir, iasomie, iris, mosc şi ambră. Francois a realizat mai multe parfumuri pentru Napoleon Bonaparte, dar şi pentru iubita sa, Josephine. Să nu uităm de cele şaizeci de sticluţe lunare cu extract de iasomie care îi întregeau ținuta ireproșabilă, deoarece era un om extrem de curat, hainele îi erau perfect croite și înnoite periodic, fără cusur, iar palatul bine întreținut. Josephine, frumoasa creolă pe care a iubit-o întreaga viață și căreia i se spunea și ”Nebuna moscului”, adora la fel de mult parfumurile, moscul fiindu-i favorit. Nimeni nu contestă că a iubit-o și datorită parfumului, nu doar celorlalte calități. La 60 de ani după dispariția ei, în budoarul faimoasei Josephine parfumul de mosc încă se mai păstra și putea fi simțit de către locuitorii palatului.

Creatoarea Maria McElroy a imaginat parfu­mul Aroma M, un ulei japonez foarte aromat. Se știe că aceste opere de artă în mișcare, care sunt gheișele, nu obișnuiau să-și parfu­me­ze pielea, dar se revanșau parfumându-și din abundență ki­mo­noul. În încăperi, ardeau bețișoare aromate, creând astfel o aură atrăgătoare și seducătoare. Când au in­ceput sa folo­seas­­­ca parfumuri vestice, le-au adaptat ritualului lor de par­fumare, aplicând parfumul pe partea la­terală a gâtulu, considerată ca fiind cea mai seducătoare par­te a corpului unei femei, în cultura japo­neză, apoi părul, parfumat destul de tare, pentru a păstra aroma timp îndelungat. ”Simțul olfactiv e stimulat continuu, purtătoa­rea își simte propriul parfum, ceea ce îi in­duce o stare de bine permanentă”, spune McElroy.

 

În 1921, parfumierul Ernest Beaux crea, la indicațiile lui Coco Chanel, prețiosul parfum care folosea pentru prima oară aldehidele. Numele lui: Chanel No.5! Legenda spune că No 5 nu a căpătat nici un rid şi nu a îmbătrânit deloc, fiind astăzi la fel de atrăgător şi feminin ca în ziua în care inspirata Chanel l-a ales. Ea avea obiceiul să spună:”O femeie fără parfum nu are viitor “, parafrazându-l pe Paul Valery. Peste câteva note de neroli, floare de portocal amar şi ylang-ylang, aldehidele C10, C11, C12 lasă parfumul să înflorească, amestecându-se cu iasomia de Grasse şi minunații Rose de Mai (trandafirii de mai). Santalul de Mysore, vetiverul şi Bourbonul îi îmbogăţesc aroma, făcându-l cremos şi pudrat, ca apoi că se topească în note de vanilie.
Numele legendarei Marylin Monroe se leagă indisolubil de seducție și de Chanel No.5.  „Marilyn, ce porți în pat?” “Doar câteva picături de Chanel No.5! În 2013, la mai bine de cinci decenii de la dispariția starului, Chanel i-a adus un tribut uimitor: campania celebrei Case Chanel pentru parfumul No.5 a publicat materiale noi și pline de farmec. Relația dintre Marilyn Monroe și Chanel No.5  a demonstrat, odată în plus, că seducția poate începe cu un zâmbet superb, continuând cu un  foarte feminin parfum, pe care l-a descoperit o frumoasă și pasională vedetă, care l-a apreciat public pentru prima oară. Marilyn n-a fost și nu va fi uitată niciodată, e nemuritoare, iar povestea ei de dragoste cu superbul parfum durează și azi.
Învăluită într-un adevărat ”scent of woman”, seducătoarea Marilyn pășește, în visele iubitorilor de cinema, în acorduri înmiresmate de Chanel No 5.

…………………………………….

Dragi condeieri, frumoasa temă de azi a fost aleasă de Ella.
Aș dori să ne întâlnim și în 7 mai, deci peste două săptămâni, deoarece un nou prieten și membru al clubului nostru, Radu Florin, din păcate fără blog…încă, dar cu cont pe facebook și cu niște cunoștințe uimitoare despre parfum, pasionat de tot ce ține de miracolul numit PARFUM, ne propune una din cele mai incitante și frumoase teme, care ar putea deschide o nouă tematică în șirul poveștilor noastre parfumate: Parfumul personajelor din romanul Moarte pe Nil de Agata Christie, după care s-au făcut mai multe filme, cea mai bună ecranizare fiind cea din 1978, cu Bette DavisMia FarrowDavid NivenJane BirkinAngela LansburyPeter UstinovOlivia HusseyMaggie Smith, o ecranizare excelentă, în care jocul actorilor a fost completat de costumele perfect adaptate epocii. Plus machiaj și…parfum.
Tot în luna mai, aș dori să ne întâlnim cu o poveste nostalgică și frumoasă, propusă de Pandhoraa, numită Parfumul magazinelor de altă dată. Această întâlnire am ales-o pentru 21 mai.
După care avem examene și cred voi lua o vacanță de lucru, dar povestea va continua, avem teme frumoase. Baftă la examene să fie!

………………

(teaser)
Suntem în anii ’30.  ”Moarte pe Nil” este considerat cel mai bun roman al Agathei Christie. Acțiunea se petrece într-o croazieră pe Nil, în Egipt și o are ca personaj principal pe moștenitoarea Linnet Ridgeway. Este perioada Art deco. Dar cum arătau personajele principale din Moarte pe Nil? Și, mai ales, ce parfumuri foloseau? Linnet Ridgeway este o tânără moștenitoare a imperiului financiar Ridgeway, are cam tot ce poate își poate dori o femeie:  bogăție, inteligență, farmec. Linnet poartă parfumul Shalimar de Guerlain, creat in 1925, adăpostit într-un frumos flacon de cristal Baccarat. Shalimar este despre femeia anilor’20, îndrăgostită de libertate și visând la voiaje în Orient.  Shalimar este un parfum aristocarat. Linnnet era îndragostită de Shalimar. Se știe că în ciuda lansării covârșitoare din Europa, franțuzoiacele nu l-au adoptat. În schimb, majoritatea americancelor sofisticate, așa cum este si Linette, îl aleg rapid după ce îl descoperă. …( un text de Radu Florin, restul în 7 mai, când sper să participați cât mai mulți, vă aștept)!

……………………….


1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.


( Collection closed )
Link tool by Inlinkz

39 Responses so far.

  1. avatar Ella says:

    Noapte buna/Buna dimineata! 🙂
    Mai vorbim astazi, este prea tarziu acum ca sa te comentez, dar din ceea ce vad asa în fuga sunt cateva nume celebre pe care le-am abordat amandoua în postarile noastre! 🙂
    Pe maine (azi!) 🙂

    • avatar Mirela says:

      Bună dimineața, dragă Ella! 🙂
      De dimineață am trecut pe la tine și m-am delectat cu povestea seducției, foarte frumoasă și, așa cum spui, avem puncte comune, ceea ce mi se pare firesc. 😉
      Clubul Condeielor Parfumate se mândrește cu membrii lui de nădejde, care scriu de câte ori avem poveste parfumată, cu drag și talent.
      O duminică superbă îți doresc! 🙂

    • avatar Ella says:

      Asa cum scriam azi noapte, astazi mai trec pe la tine ca sa pot “savura” povestea mai bine! Aseara m-am lasat “sedusa” de un rosé si cred ca era ora 3 jumate cand am adormit! 🙂
      Uite de Ayurveda, nu am auzit înca si sincera sa fiu, as sta fara sa scot un sunet si m-as lasa masata cu asemenea uleiuri! Probabil ca si adormi de la atatea arome! 🙂 Despre Chanel nr 5 ce sa spun … sunt topita! Imi place draga mea draga, de cate ori scrii ceva chiar ma captivezi! Merci!
      Sa ai o duminica super romantica! Imbratisari!

    • avatar Mirela says:

      Și eu sunt topită, Chanel rămâne în sufletul și pe etajera mea, indiferent de alte parfumuri care-mi trec prin mână! Îmi plac o mulțime, dar mă reîntorc la No5, așa cum fac și preferatele mele: Catherine Deneuve, Nicole Kidman, Audrey Tatou!

  2. avatar Pandhoraa says:

    Un uluitor periplu prin lumea parfumata a istoriei, seducatoare impletire de arome, timpuri, personaje…
    Avem si noi un personaj celebru pentru care Casa Houbigant a creat un parfum, Regina Maria.
    Parfumul se comercializeaza si acum sub denumirea de Quelques Fleurs Royales, 🙂

    • avatar Mirela says:

      Desigur că avem, chiar tu ești expertă în iubirile celebrilor istoriei noastre, poate și pentru că ești bucureșteancă, mai aproape de surse, stil de viață și izvoare, să știi că așa este! Regina Maria era desăvârșită, minunată, așa cum spui, un personaj demn de atenție și apreciere.
      Cunosc parfumul casei Houbigant ”Quelques Fleurs Royale”, e superb, vintage deci bun, autentic în sensul clasic și plin istorie, elegant, persistent, recomandat doamnelor adevărate.
      O duminică superbă îți doresc, dargă Pandhoraa! 🙂
      Iată ediția vintage, limitată, a parfumului! 😉 🙂
      http://www.nstperfume.com/wordpress/wp-content/uploads/2013/05/houbigant-quelques-les.jpg

  3. avatar Pandhoraa says:

    Buna dimineata, Mirela!
    Parfumata va fi ziua de azi, abia astept surpriza postarilor, ce am citit la tine a fost a tot si cuprinzator fermecator🙂
    Revin cu o rugaminte, nu sunt acaa in preajma unui PC si de pe telefon nu reusesc sa ma inscriu in tabel, voiam sate rog sa o faci tu.
    Multumesc!
    O zi cu soare si arome primavaratice iti doresc!😘

    • avatar Mirela says:

      Am avut telepatie, clar! Am citit frumoasa ta poveste și m-am gândit că i-ar sta bine în tabel, așa că am înscris-o!
      Te pup, zi de primăvară cât mai superbă! 🙂

  4. avatar Pandhoraa says:

    Cat despre parfumul Reginei…fermecatoare poveste 🙂
    Stiu ca ti a placut, acum cativa ani o postasem pe blog si ai fost fermecata🙂
    O data si o data poate o sa l achizitionez dar, dincolo de pret, as avea emotii sa posed un astfel de parfum🙂
    Poate o vei face tu mai intai😘

    • avatar Mirela says:

      Da, îmi amintesc postarea. 🙂
      Parfumul cine știe, lumea nu mai cumpără minunății, o mare parte axându-se pe fragranțe, inclusiv în vest. Așa că se ieftinesc cele vintage. Eu așa am ajuns la Itislove de Dali, un Guerlain și un Nina Ricci. Se poate! 😉 🙂

  5. avatar pandhoraa says:

    Multumesc pentru inscriere :*

  6. avatar Suzana says:

    Foarte frumoasa prezentarea despre istoria parfumurilor.
    O adevarata lectie parfumata!
    Cat priveste Chanel No.5 ramane un parfum seducator ca si cea care a fost sursa lui de inspiratie.
    O duminica minunata, draga Mirela si mult spor in tot ceea ce faci.

    • avatar Mirela says:

      Despre Chanel No 5 vom avea o poveste parfumată, deoarece parfumul acesta merită o postare întreagă! Mulțumsec dragă Suzana pentru cuvintele frumoase și urările dragi!
      O duminică frumoasă îți doresc! 🙂

  7. avatar Dana says:

    Ca de obicei, articolul tău este o adevărată enciclopedie a parfumului, de această dată a înlănțuirii evidente dintre el și seducție. Citindu-te cunoștințele mele se îmbogățesc, dorindu-mi parcă mai mult, așteptând cu nerăbdare următoarea poveste parfumată. O duminică plină de miresme primăvăratice și bucurii să ai, Mirela! 🙂

    • avatar Mirela says:

      Dana dragă, mă bucuri întreit. Cu participarea ta deosebită la poveste, cu bucuria pe care mi-o faci spunând că înveți ceva util și bucuria așteptării următoarelor povești parfumate! Mulțumesc!
      O duminică minunată și o săptămână la fel de frumoasă! 🙂

  8. avatar Silving says:

    Mirela, parca esti enciclopedie, iti faci lectia inaintea fiecarei teme! 🙂

    Te rog sa-mi pui tu link-ul in tabel, ca de obicei copy/paste nu merge si nici manual nu pare ca se deschide unde trebuie.

    Saptamana cu spor!

    • avatar Mirela says:

      Adevărul este că lecția aceasta mi-am făcut-o mai demult, dar îți mulțumesc frumos pentru apreciere! 😉
      L-am pus, trebuie să ștergi primul /https// și să lași doar al doilea /http//, altceva n-am reușit să rezolv cu tabelul! Dar am editat eu.
      Mulțumesc, să fie pentru amândouă spor, că e nevoie! Te pup! 🙂

  9. avatar Mala says:

    Un regal al parfumului, un regal al seductiei olfactive, un regal intre regaluri, o aducere aminte a unei Dive care a stiut sa exploateze la maxim ceea ce inseamna tocmai seductia.
    Tare ma bucura Mirelo alegerea ta de azi, MM e nemuritoare, la fel cum e si No.5. Cred ca au fost predestinati unul celuilalt. Se completeaza reciproc.
    Mare placere am avut citind materialul de azi si, ca sa mai dau putin prin ograda in care am activat pina de curind, spun ca am avut ceea ce se numeste halucinatie olfactiva, realmente am simtit, pret de citeva clipe, miros de Chanel Nr.5. Si e seducator!
    De fapt, in asta consta puterea, sarmul si “aroganta” unui parfum, sa te faca sa-l simti acolo unde, de fapt nu e. Imaginatia sa creeze acea matrice care sa genereze placerea.
    Multumesc Mirela si te imbratisez cu drag.<3

    • avatar Mirela says:

      MM e o legendă care nu va muri niciodată și femeia care a fost a obținut exact ce și-a dorit: să nu îmbătrânească, să fie celebră și să fie iubită, să cucerească și să fie cucerită, să reușească…Și a reușit!
      La fel Chanel No5, e legendar asemeni ei, contestat unii dar iubit de majoritatea, cel mai bine vândut așa încât aproape că a devenit similar cu parfumul, ca nume: un chanel, un parfum! Și asemeni celei care, practic, l-a făcut cunoscut, Marilyn, seducătorul Chanel no 5 ne face viața mai plină și mai frumoasă! 🙂
      Superbă formulare, Mala dragă: ”De fapt, in asta consta puterea, sarmul si “aroganta” unui parfum, sa te faca sa-l simti acolo unde, de fapt nu e. Imaginatia sa creeze acea matrice care sa genereze placerea.”!
      O săptămână minunată îți doresc! 🙂

  10. Toate aceste exemple fin conturate, arată ,,neobrăzarea” și înrăuirea parfumului care seduce, înnebunește, completează, (re)cucerește, ademenește și înlănțuie…
    Sunt zile în care ,,presor” parfum pe mâini, gât, piept, închid ochii și visez. Nimic nu se compară cu asta…

    • avatar Mirela says:

      Așa cum spui, picăturile de parfum presărate te fac să visezi și, tot așa cum spui, exeriența e unică, incomparabilă cu altceva…!
      Parfumul poate fi și neobrăzat, minunată expresie, Simona dragă! 🙂

  11. avatar lili says:

    Captivantă ,,poveste”, dragă Mirela. Nu știam multe dintre lucrurile acestea. Totul e plin de arome cu puternice efecte…

  12. avatar Diana says:

    Vreau si eu Kyphi! :)) 🙂 Sa adorm vreo luna si sa visez frumos! 🙂

    Minunata aceasta calatorie in lumea parfumului! Nu stiu la ce sa ma refer mai intai asa ca ma rezum la a scrie ca-mi imaginez toate aceste parfumuri, pe oamenii care le-au inventat, pe cei care le-au purtat de-a lungul timpului. Sunt topita dupa fel si fel de esente si, uneori, am tendinta de a le combina… intr-un hal fara de hal! 🙂
    Multumesc pentru informatii.
    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata!

    Succes la examene! 🙂 Ce repede a trecut timpul! 🙂

    • avatar Mirela says:

      Da, și eu vreau, dar pe cel autentic mai cu seamă…Totuși, merge și acesta mai modern! 🙂
      E super că le re-combini, e minunat să ai darul de-a combina lucrurile, uneori pot lua naștere capodopere. 😉
      Mulțumim frumos de urări, așa să fie! 😛 🙂 (Y)
      Te îmbrățișez și îți doresc o săptămână frumoasă, Diana dragă! 🙂

  13. avatar Zina says:

    Doamne, Marilyn Monroe nu a fost seducătoare datorită lui Chanel No. 5, ea a fost seducția însăși! Asta nu înseamnă că nu prețuiesc acest parfum, care nu-mi lipsește niciodată. Aștept cu mare interes povestea parfumului și a creatoarei lui, a cărei personalitate mă fascinează.

    Frumos articol, ca deobicei! Felicitări!

    • avatar Mirela says:

      Doamne, Zina, dar nici n-am afirmat așa ceva! Am respectat tema nostră de azi! 🙂
      Frumos spus: seducția însăși, dar și adevărat.
      Chanel No 5 nu a construit vedeta, dar a contribuit mult la reclamă! Așa cum Marilyn l-a făcut celebru, ea a căștigat multă popularitate când a declarat că se îmbracă în Chanel No 5 atunci când doarme, iar faptul că purta un parfum încă necunoscut de americance, pe vremea aceea, a făcut-o cu atât mai specială. 😉
      Numele lor sunt, totuși, indisolubil legate. A contat enorm și parfumul, nu doar minunăția de femeie care a fost! Cum s-ar spune, sau cum ar spune Coco Chanel, al său No 5 a fost ultimul accesoriu și cel mai important, care întregea aspectul îndrăgitului star! 😛
      Oricum, despre Marilyn aș scrie un an sau doi, așa că episodul parfumat de azi, la temă, este doar o filă din cartea adevărul despre Marilyn.
      Sincer, m-am săturat de porcăriile pe care unii le spun în filmele proaste făcute despre ea de către anumite studiouri care n-au uitat nimic. Nici măcar că era frumoasă, talentată și inteligentă.

  14. avatar Adriana says:

    Am spus mereu ca nu ma pricep la parfumuri, ca le aleg ciudat in functie de starea acelui an care-mi inspira aromele si notele. Nu am rabdare sa adun informatii, insa azi am inteles de ce, pentru ca prin tine, prin asocierile tale, tu faci omul sa iși aduca aminte personaj, parfum, actiune și astfel sa nu ne mai miram ca oamenilor le plac lucrurile diferite, ca exista ritualuri de frumusete despre care nu știm nimic si ca mereu ne vom intoarce la bază, incercand sa intelegem reltiile celor vrajiti de parfumuri și esentele alese. Si mai stiu ceva, ca nu as mai cauta pe google nimic legat de parfum cata vreme esti tu aici sa ne prezinti SEDUCATOR tot ce tine de parfumuri. Seductia e in tine, pentru ca ne-ai vrajit, cu tot ce ai scris, facandu-ne sa iubim și noi aceasta lume aromata. Multumesc.

    • avatar Mirela says:

      Dragă Adriana, n-am mai avut îndrăzneala să te întreb, știind că ai avut motive întemeiate să nu ni te alături azi cu frumosul tău scris… Dar tabelul va fi aici până vineri, așa că cine știe?!
      Nu sunt o expertă, doar pasionată și documentată. Odată ce te obișnuioești să folosești parfum bun, de calitate, bine ales și potrivit, nu mai poți abdica și îl vei căuta mereu. Vei râde, dar am găsit parfumul favorit, care nu mai No 5, chiar dacă rămâne mereu la îndemână. Un altul i-a luat locul, de pe un site de vânzări online, luat cu un sfert din preț. De ce?! Nu-l înțelege vulgul, veșnic în căutare de siropuri la modă, arome scumpe ca preț, dar ierftine ca și compoziție…Trebuie câte ceva pentru fiecare, e clar!
      Poți să mă întrebi orice despre orice parfum sau ritual de parfumare, dragă Adriana, despre alegerea unui parfum potrivit ție și mare ca mireasmă, dar mic ca preț, sunt cele pe care le caut și le am mereu la îndemână.
      Mulțumesc pentru popas și cuvinte, abia aștept să-ți recomand, când vei dori, un parfum care să te îmbrace perfect! 😉

    • avatar Adriana says:

      Mirela, am o problema in familie si inca nu pot raspunde tuturor comentariilor, dar am vazut pe mail ca-mi spune Suzana ca nu se ajunge de pe linkul meu din tabel, pe blogul meu. Am incercat si asa e, spune ca blogul nu poate fi gasit. Sper sa se rezolve, daca nu…asta e. Seara buna!

    • avatar Mirela says:

      Problema cu tabelul s-a rezolvat și linkul duce direct la povestea ta!
      Trebuia să verific și eu.
      Din link, trebuie scos primul grupaj /https// și lăsat doar /http//. Atât! 🙂

  15. avatar Suzana says:

    Nu reusesc sa comentez pe anumite bloguri de wordpress: Lili, Simona si data trecuta si la Mala. Stii cumva daca au si cont pe FB?
    Multumesc mult de raspuns. Comentariile mele nu ajung la ele si nu prea stiu cum sa procedez.

  16. avatar Mala says:

    Asta mi se intimpla si mie, pe blogspot nu pot comenta, imi zboara conentariul undeva in neant. Imi cer iertare Pandhorei, Ellei, Suzanei, Dianei….

    • avatar Mirela says:

      Sunt probleme, am observat și eu. Mie mi-a reparat Xaba tabelul de zeci de ori și tot mai sunt probleme, dar am învățat să editez eu linkurile celor înscriși.

  17. avatar Alex says:

    Minunată istorie a parfumului! Pagini fascinante, despre obiceiuri de demult și pasiunea pentru frumos în toate aspectele lui. Parfumul ce este până la urmă? O „esență de frumusețe”, pe care oameni cu talent și cu gust o adună din tot ceea ce este frumos pe lumea asta. Aș fi tare curios cum mirosea parfumul Cleopatrei. Sunt convins că era ceva magnific!
    O lună mai plină de bucurii, dragă Mirela! 🙂

  18. avatar elly weiss says:

    Bine te-am regasit, draga Mirela!
    Iata ca reusesc sa fac lectura frumoasei tale scrieri.
    Ce minunata plimbare prin timp, prin lume, acompaniata/acompaniati de magice parfumuri! Superb scris, documentat si detaliat, ca de obicei. O adevarata incantare. Da, sunt obosita iar patul imi face foarte insistent cu ochiul 🙂
    Cu toate acestea, m-am hotarat! Mi-ai dat niste idei grozave. Adica imi trebuie ulei de nufar, pentru stres si ulei de rozmarin pentru macar putina energie. 🙂
    Despre Napoleon nu stiam ca utiliza doi litri de colonie pe saptamana. Am citit de vreo 3 ori, ochilor mei semi-adormiti nevenindu-le sa creada. Am crezut ca de oboseala vad gresit 😉 E uimitor acest lucru. Stii, in cate o saptamana nu stiu daca beau doi litri de apa… 😉 🙂 Nu glumesc.
    Multumesc pentru parfumatul periplu, Mirela! <3

Leave a Reply