Râșnov și un amfiteatru natural răpitor de frumos

Anul acesta nu ne-am fixat o destinație anume pentru vacanță.
Va fi și o scurtă descindere la Veneția, pentru – și numai pentru – Bienală, de unde sigur vom reveni plini de impresii, dar acumulate cam pe fugă. Până atunci, hai la Râșnov!
……………………
Să trecem la vacanța vacanță, așa cum trebuie ea să fie: fără rezervare, programare, anunțată din timp, că oricum de mers la Râșnov la Rockstadt Extreme Fest ediția 2019, tot am mers și bine am făcut.
Eu nu știam că Râșnovul a devenit atât de fermecător! Am mai fost cândva, dar amintirile mi-erau învolburate, așa că l-am redescoperit acum. Uitasem că acolo magia e peste tot și frumusețea la ea acasă. Fiecare casă este renovată, există o sumedenie de hoteluri, cabane și pensiuni, peisajul e minunat, munții lăsați împăduriți, brazii semeți înoconjoară scena Festivalului, un teren de biatlon, precum un amfiteatru natural, având în creștet însăși Cetatea Râșnovului, într-o zonă răpitor de frumoasă. De ce-i spun eu amfiteatru?! Pentru că la poalele cetății e scena (un teren de biatlon), pe care au loc anual mai multe manifestări artistice, printre care și Rockstadt Extrem Fest, pentru iubitorii genului. E o lume foarte frumoasă aici, tineri și mai puțin tineri, cu o gândire superioară, dezinhibată și o conversație deșteaptă, haioasă, ironică, la curent cu toată politichia și mitocăniile vremurilor de azi, dar împotriva lor. Erau sute de fete superbe, unele cu rochii scurte, machiate ca la festival, dar n-ai văzut priviri grețoase sau fluierăruri de cocălar, pentru că așa ceva nu există la festival și nici în Râșnov pe perioada aceasta. În rest, nu mă pronunț. Participanții la festival, pe care-i recunoști și pe stradă, deoarece sunt îmbrăcați rock, cu tricouri negre având inscripții ale trupelor preferate și plete lungi, curate. Fetele fie se îmbracă cu rochii sexy din piele, jeans sau plasă, tot negre, având machiaje sofisticate și expresive, dramatice, foarte interesante, serios. Unii poartă jeans simplu, tricou și plete sau ras în cap și barbă, alții au pantaloni din piele, la unison fiind bocancii din piele cu șireturi, curele și tălpi rezistente. numai buni pentru noroiul care se face la munte când vine, brusc, o ploaie în rafale. Am remarcat că participanții sunt civilizați, fiecare își vede de treaba și prietenii lui, vin acolo pentru a fi fericiți. Există și tabere de corturi, terase unde se poate mânca ceva cald și bun, se poate bea cafea, suc sau bere, sub umbrele mari, protectoare ziua de soare, seara de ploaie! N-a plouat decât o zi și una-două reprize nocturnă, în rest, vremea a fost numai bună pentru festival. Am râs, am ascultat Dimmu Borgir, o excelentă formație din Norvegia și am vizitat cetăți medievale. Și multe altele, toate fermecătoare.

Câte ceva despre drum, zonă, cetate. De la Cluj se ajunge repede, sunt și bucăți de autostradă unde mai recuperezi timpul pierdut și în câteva ore ești acolo, unde munții se îngemănează cu cerul și brazii cu zidurile cetăților medievale.
Când am intrat cu mașina pe o șoseluță îngustă și calcaroasă, împrejmuită de iarbă curată, cosită, de un verde strălucitor, aproape fiind munții foarte înalți, albaștri și semeți, după care a urmat un șir de feluriți arbori curați, sănătoși, crescând de-a lungul unui pârâu destul de lat, care mergea către locurile de cazare, alese așa încât să fim la o distanță de oraș, că de-aia ne-am dus la munte! Situate în parcuri naturale superbe, așezate cu spatele către munți și cu ”ochii” ageri, fereste în arcadă, orientate către parcurile care le împrejmuiau, surâdeau magic câte unei porțiuni de parc dotat cu mese și bănci din lemn natural, unde grătarele amenajate așteptau să fie încinse și să hrănească sănătos populația tânără, după câte o noapte de muzică, dat din cap, cântat și dansat.
Da, am fost și la Bran, despre acesta altă dată!
Firește că n-am pierdut ocazia să urcăm la Cetatea Râșnov, ansamblul fortificat situat pe dealul calcaros aflat în imediata apropiere a zonei de festival, chiar deasupra. Unul din cele mai bine păstrate ansambluri fortificate din Transilvania, cu cele mai vechi structuri păstrate până în prezent, cetatea datează din secolul al XIV-lea, pe locul fortificației din lemn ridicate de cavalerii Teutoni la începutul sec. al XIII-lea.
În anul 1427 împăratul Sigismund de Luxemburg a vizitat cetatea Râșnov, pe care a trecut-o în administrarea comunității locale, căreia i-a acordat rangul de târg. Cetatea este declarată monument istoric.

Rockstadt Extreme Fest este un festival de muzică heavy metal care are loc anual pe terenul de biatlon de la baza cetății orașului Râșnov din România. Subintitulat „On the grounds of Transylvania”, festivalul se desfășoară în luna august, pe durata mai multor zile.[1] Festivalul este dedicat în special metalului extrem, dar este deschis și altor genuri muzicale precum heavy metalpower metalcrossover thrash sau metalcore. Prima ediție a festivalului a avut loc în anul 2013, a durat 3 zile, iar printre trupele cap de afiș s-au numărat GojiraNapalm DeathPrimordial și Septicflesh.[2] Ediția din 2019, care va avea loc între 1 și 4 august, va fi prima care a beneficiat de două scene mari.[3](wiki)
……………………….

Restaurantul hotelului Radsor, unde am mâncat toți trei, chiar dacă Enya a locuit cu prietenii ei și au mâncat împreună, a acceptat și invitația părinților o dată. Radsor e perfect. Dacă ajungeți în Râșnov, comandați aici ciorbă de văcuță cu smântână, sau ciorbiță de pui cu fidea ori o cremă de legme cu crutoane, iar felul doi să fie spaghete cu creveți, grătar de ceafă de porc cu cartofi piure și salată asortată, un pui la ceaun sau piept de pui cu cartofi wedges și murături asortate! Plus niște găluște cu gem de vișine și un capuccino delicios! Miam!
Am ajuns cu bine la Cluj, unde era liniște, aeriseală și numai bine. Pisicile, mama și fratele meu ne așteptau cu drag.

Un loc de vis, aici a stat Enya cu prietenii 😛
Aici au fost cazați Enya și prietenii ei!
peisaj de pe lângă Râșnov
Pensiunea Bergler, unde am locuit, photo by Mirela Pete
Cetatea Râșnovului, photo by Mirela Pete
prin Râșnov
Enya Pete make up artist pentru ea, prietena ei Roza Borgir și un coleg care nu știu prin ce fișier este! 🙂
Xaba și Mirela. Xaba mi-a făcut mie poza, eu, lui! Numai selfie n-a ieșit!
Dimmu Borgir, celebra trupă din Norvegia. Photo Enya Pete 😛
Din concert, photo Csaba Pete
Crema de legume de la Radsor și brățara Enyei, cu care intra în Festival!
La Radsor, mâncare pe toate gusturile. Am fost zilnic, am apreciat!
La Bran. Pentru data viitoare, dragi prieteni!

Articole create 906

2 comentarii la „Râșnov și un amfiteatru natural răpitor de frumos

1. Foarte frumoasa vacanta si plina de evenimente.
    Multumesc pentru imaginile dintr-o zona pe care nu am
    vazut-o, din pacate. Trebuie sa ‘remediez’ aceasta situatie!
    Calatorie placuta in continuare, draga Mirela!
    Sa va bucurati din plin de ea! Imbratisari!

1. Eu văzusem Râșnovul în treacăt, în drum spre Bran, demult! Dar acum m-am bucurat de priveliște așa cum trebuie și a fost minunat! 🙂
      Mulțumim, ne vom bucura și de mare câteva zile nsorie! Vacanță plăcută și vouă, cu drag!